Wednesday, September 12, 2012

ဗုဒၶဘာသာ အပိုင္း( ၃ )

ဗုဒၶဘာသာ အပိုင္း( ၃ )



( စကားဦး ) ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း ေလ့လာဆည္းပူးသင့္ေသာ(ဗုဒၶ၀င္ - ျမတ္စြာဘုရား အတၳဳပၸတၱိ ) ကို

ကၽြႏု္ပ္ေရး၍ ပို႕စ္တင္ေသာအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း၌ ရွိႀကေသာ စာဖတ္သူအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ကမၻာအရပ္ရပ္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေရာက္ရွိ

ေနႀကေသာ ဗုဒၶဘာသာအေပါင္းတို႕၏ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ေ၀ဖန္မွဳ အႀကံျပဳမွဳ ခ်ီးမြန္း ကဲ့ရဲ႕ ျပစ္တင္ရွဳံ႕ခ်မွဳတို႕ကို တခ်ိန္တည္း

လက္ခံရရွိပါသည္ ။ နိႏၵာ ပသံသာ ၊ ခ်ီးမြန္းျခင္း ကဲ့ရဲ႕ျခင္းထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို ခံႏိုင္ရည္ရွိေအာင္ အေလ့အက်င့္ျပဳျပီးမွ

ကၽြႏ္ုပ္ ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္၌ ခံႏိုင္ရည္ရွိပါသည္ ။ ထို႕ျပင္" ခႏၱီ ပရမံတေပၸါတိတိကၡာ" ဟူေသာ

ျမတ္ေသာအက်င့္ကိုႏွလံုးသြင္းထားသည့္အတြက္ေႀကာင့္ မည္သို႕ပင္ေ၀ဖန္ေစကာမူ ကၽြႏ္ုပ္ မတုန္လွဳပ္မိပါေခ် ။

ကၽြႏ္ုပ္၏ စကားဦး၌ ပါေသာ ( ယၡဳေရးေသာ ဗုဒၶဘာသာ အခန္းဆက္ႏွင့္ ေနာင္လာမည့္အခန္း(အပိုင္း)

မ်ားအားလံုးသည္ ၊ စာအုပ္တစ္အုပ္အတြင္းမွ ကူးခ်ေသာစာမ်ားမဟုတ္ပါ

ဘာသာေရးစာေပ ျဖစ္သည့္အတြက္ က်မ္းအေစာင္ေစာင္ ေပအမ်ဳိးမ်ဳိး လူပညာရွိ ရဟန္းပညာရွိမ်ား

အသီးသီး၏ မူကြဲ ၀ါဒကြဲတို႕ကို ညိွႏိွဳင္းျပီးမွ ျပန္လည္ေရးသားရျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္

တခန္းျပီးတခန္းက်မ္းကိုးက်မ္းကားမေဖာ္ျပႏိုင္ေသးပါ ။

အခန္းအားလံုးျပီးလွ်င္ က်မ္းညႊန္းႏွင့္တကြ ေဖာ္ျပေပးပါမည္ ။

ဘာသာေရးစာေပသည္ သာမန္အေထာက္အထားတခုတေလႏွင့္မျပည့္စံုပါ

ေကစိ၀ါဒ ၊နာနာကဒါစိ၀ါဒ ၊ အာစရိယ ပရမၸရ၀ါဒ မိမိ၏ အတၳေနာမတိတို႕ႏွင့္ပါေပါင္းစပ္ေရးသားရပါသျဖင့္

အလံုးစံုျပီးေသာအခါ က်မ္းညႊန္းေပးပါမည္ ။) အတၳေနာမတိ (၀ါ) မိမိ၏ အယူအဆ ၊ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚဟူသည္ကို

အနည္းငယ္ရွင္းပါမည္ ။ ဗုဒၶစာေပတြင္ ပါဠိ အဌကထာ ၊ ဋိကာ အစရွိသျဖင့္ရွိပါသည္ ၊ဗုဒၶ၏ႏွဳတ္ျမြတ္ေတာ္ျဖစ္ေသာ

ပါဠိသက္သက္ျဖင့္ေဖာ္ျပေရးသားေသာ္ ပါဠိမသိသူမ်ားအဘို႕ နားလည္မည္မဟုတ္ပါ ၊ ထိုေသာအခါနားလည္သိရွိ

ေသာ ပါဠိက်မ္းတက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွ နားလည္ေသာဘာသာစကားျဖင့္ ဘာသာျပန္ႀကရပါသည္ ၊ ထိုသည္မွာ ဘာသာျပန္

သူ၏ အတၳေနာမတိပင္ မဟုတ္ေပေလာ ၊ တဖန္ ဗုဒၶ၀င္က်မ္းမ်ားကိုေရးခဲ့ႀကေသာ က်မ္းျပဳအေက်ာ္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္

ႀကီးသဲ ေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရား ၊ မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ဘုရားတို႕ေခတ္ ျမန္မာစာေပအေရးအသားအေခၚ

အေ၀ၚႏွင့္ ယၡဳေခတ္ စာေပအေရးအသားအေခၚအေ၀ၚျခင္း မတူေတာ့သည္ကို စာဖတ္သူမ်ား သိမည္ျဖစ္ပါသည္ ။

ထိုသို႕ မတူညီေသာ ျမန္မာစာေပအဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလည္းမွဳတို႕ကို ေခတ္ႏွင့္အညီ မူရင္းစာေရးသူမ်ား၏ လိုရင္း

အဓိပၸါယ္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္လည္းမဆန္႕က်င္ေအာင္ ယၡဳေခတ္စာဖတ္သူမ်ားလည္းအလြယ္တကူ

သေဘာေပါက္နားလည္ေအာင္ စာေရးသူတို႕၏အတက္ပညာႏွင့္ ခ်ယ္မွဳန္းရျခင္းသည္ အတၳေနာမတိဟုေခၚေသာ

မိမိ၏အယူအဆပင္မဟုတ္ေလာ ။ ကၽြႏ္ုပ္ေျပာလိုေသာ အတၳေနာမတိ (မိမိအယူအဆ ေတြးေခၚမွဳ) ဆိုသည္မွာ

ထိုကဲ့သို႕မ်ဳိးျဖစ္ပါသည္ ။ စာဖတ္သူအေပါင္းအားေလးျမတ္စြာ ၀န္ခံလိုသည္မွာ ကၽြႏု္ပ္ညီသုတသည္ က်မ္းတက္

အေက်ာ္ ပညာရွိက၀ိတစ္ဆူမဟုတ္ပါ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိေသာ လူငယ္တေယာက္ လူသားတေယာက္မွ ဘာသာေရးအသိ

စိတ္ေႀကာင့္ ဤမွ် ႀကီးက်ယ္ခန္းနားေသာ ဗုဒၶ၀င္ေတာ္မ်ားကို လက္လွမ္းမွီသေလာက္ စာဖတ္သူမ်ားႏွင့္မိတ္ဆက္ေပး

သူသာျဖစ္ပါသည္ ။ ကမၻာအရပ္ရပ္ရွိ ႏိုင္ငံအသီးသီးမွ မက္ေဆ့ခ်္ပို႕၍ ေ၀ဖန္ကဲ့ရဲ႕သူမ်ားႏွင့္ ခ်ီးမြန္းေထာပနာျပဳ သာဓုေပးႀကေသာ

ပုဂၢိဳလ္အေပါင္းအား ဤ (စကားဦး)ျဖင့္ ေက်းဇူးတင္၀မ္းေျမာက္ပါေႀကာင္း ျပန္ႀကားေပးပါသည္ တမံု႕.......။



" ႀကည့္ျခင္းႀကီးငါးပါးကို ႀကည့္ေတာ္မူျခင္း "

ႀကည့္ဟန္ကား -

(၁) လူတို႕အသက္ အသေခ်ၤမွသည္ တစ္သိန္းတမ္း၏အထက္ တိုင္ေသာကာလသည္ ဇာတိ ၊ ဇရာ ၊ ဗ်ာဓိ ၊

မရဏ တို႕ ကာလကြာေ၀း၍ လကၡဏာေရးသံုးပါးႏွင့္စပ္ေသာ တရားစကားကိုေဟာျပျငားေသာ္လည္း တရားကိုမယံုႀကည္

ေပရာ ၊ အက်ဳိးမဲ့သာျဖစ္မည္ေႀကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားတို႕ ပြင့္ထိုက္ေသာကာလမဟုတ္ေခ် ။ လူတို႕အသက္တစ္ရာမွ ဆုပ္ယုတ္

ေသာအခါတြင္လည္း သတၱ၀ါတို႕သည္ ကိေလသာ ျပန္႕ေျပာ၍ ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ တရားမ်ားျပားေသာေႀကာင့္ ဆံုး

မေဟာႀကားေသာ တရားေဒသနာေတာ္ကိုလိုက္နာ၍ မက်င့္လိုကုန္ ၊ အက်ဳိးမဲ့သာျဖစ္ေလရာေသာေႀကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားတို႕

မပြင့္ကုန္ ။ အသက္တစ္သိန္းမွသည္ တစ္ရာတမ္းတိုင္ရံုေသာ ကာလသည္သာလွ်င္ ဘုရားျဖစ္ထိုက္ေသာ ပြင့္ထိုက္ေသာ

အခါျဖစ္သည္ ။ယၡဳလည္း လူတို႕အသက္ တစ္ရာရွည္ေသာအခါ ျဖစ္၍ ဘုရားျဖစ္ျခင္းငွာ( ပြင့္ျခင္းငွာ) သင့္ေပသည္ ။

(၂) ဘုရားျဖစ္ရာ ဒီပ(ကၽြန္း - အရပ္ ) လည္း အက်ယ္အားျဖင့္ ယူဇနာ တစ္သန္းႏွစ္သိန္း သံုးေထာင္ ေလးရာ့

ငါးဆယ္ (၁၂၀၃၄၅၀) က်ယ္၀န္းေသာ စႀကာ၀ဠာ၏ အတြင္း၌ ကၽြန္းငယ္ေပါင္း ငါးရာစီ ငါးရာစီ ခ်န္ရံလွ်က္ ေလးရပ္

ေသာ ဒီပတြင္(အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ) ျမင္းမိုရ္ေတာင္မွ လက္ယာ၀ယ္ ယူဇနာတစ္ေသာင္းရွိေသာ ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းသည္သာ

ျမတ္စြာဘုရားတို႕ ပြင့္ရာအရပ္ျဖစ္သည္ ။

(၃) ထိုဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းတြင္မွလည္း ေတာေနသံုးေထာင္ ၊ ေရေနေလးေထာင္ ၊ လူေနသံုးေထာင္ ရွိသည္တြင္

လူေနသံုးေထာင္၏ အလယ္၌ ေတာင္ေျမာက္အလ်ား ယူဇနာသံုးရာ ၊ အေရွ႕အေနာက္ အနံအားျဖင့္ ယူဇနာႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္

အ၀န္း ယူဇနာ ကိုးရာရွိေသာ အေရွ႕သို႕သြားေသာ္ ဂဇဂၤလနိဂံုး ၊ အေရွ႕ေတာင္သို႕သြားေသာ္ သလႅ၀တီျမစ္ ၊ ေတာင္ဘက္သို႕

သြားေသာ္ ေသတကဏၰိကနိဂံုးရြာ ၊ အေနာက္သို႕သြားေသာ္ ထူဏမည္ေသာ ပုဏၰားရြာ ၊ ေျမာက္အရပ္သို႕သြားေသာ္ ဥသီရဒၶ

ဇေတာင္ ဤနိမိတ္ ငါးရပ္တို႕ျဖင့္ သတ္မွတ္အပ္ေသာ မဇၥ်ိမေဒသ အရပ္၌သာလွ်င္ ဘုရားအဆူဆူတို႕ ပြင့္ရာအရပ္ျဖစ္သည္ ။

( ၄) လူမ်ဳိးေလးပါးတို႕တို႕တြင္လည္း မင္း ပုဏၰားမ်ဳိးတို႕သည္ လူတို႕ ေလးစားကိုးကြယ္ရိုေသရာျဖစ္၍ ဤႏွစ္

မ်ဳိးတို႕၌သာ ဘုရားရွင္တို႕ျဖစ္ႀကကုန္သည္ ။ ထိုအမ်ဳိးႏွစ္စုတို႕တြင္လည္း ယခုအခါ မင္းမ်ဳိးသာလွ်င္ သင့္ျမတ္ေခ်သည္ ။

ထိုမင္းမ်ဳိးတို႕တြင္လည္း သကၠတိုင္းကပိလ၀တ္ျပည္ကိုအစိုးရေသာ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးသည္ မဟာသမၼတမင္းမွစ၍ သံုးသိန္း

သံုးေသာင္း ေလးေထာင္ငါးရာ ေျခာက္က်ိပ္ခုႏွစ္ပါးေသာ ဥကၠာ၀ံသ မဟာ၀ံသ အသမၻိႏၷ ခတၱိယအစစ္ျဖစ္ေပသည္ ။

(၅) ထိုမင္း၏ မိဖုရားသည္လည္း ေလာ္လည္ျခင္းငါးပါး ၊ ရန္မူျခင္းကိုးပါး အယုတ္တရားတို႕မွကင္းလ်က္

မက်ဳိးမပ်က္ေသာ ငါးပါးသီလရွိရကား ငါ့အမိျဖစ္ျခင္းငွာထိုက္၏ ။ အာယုပရိေစၦဒ(အသက္အပိုင္းအျခား)လည္း ဆယ္လ၏

အထက္၌ ခုႏွစ္ရက္သာႀကြင္းေတာ့သည္ ။

ထိုကဲ့သို႕ ႀကည့္ေတာ္မူ၍ ျပည့္စံုစြာျမင္ေလလွ်င္ ေနရပ္အသီးသီးမွေတာင္းပန္ႀကေသာ နတ္ ၊ ျဗဟၼာအေပါင္းတို

အား ေကာင္းျပီဟု ၀န္ခံေတာ္မူသည္ (ဘုရားျဖစ္ရန္လက္ခံေတာ္မူသည္) ။

" ဘုရားေလာင္း ပဋိသေႏၶ ေနေတာ္မူျခင္း "

ဘုရားျဖစ္ရန္၀န္ခံျပီးမွ နတ္အေပါင္းျခံရံလ်က္ နႏၵ၀န္ အမည္ရွိေသာ နတ္ဥယ်ာဥ္သို႕၀င္၍စုေတခဲ့ျပီးေသာ္

အက်ယ္အ၀န္းကိုးရာရွိေသာ မဇၥ်ိမေဒသအခ်က္ သကၠတိုင္း ကပိလ၀တ္ျပည္ အာဒိစၥ၀င္မင္းျဖစ္ေသာ သိရီသုေဒၶါဒန မိဖုရား

ေခါင္ေတာင္ညာစံေဒ၀ီျဖစ္ေသာ သိရီမဟာမာယာ မိဖုရားႀကီး၏ ၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶတည္ေနေတာ္မူသည္ ။

ပဋိသေႏၶယူေသာေန႕မွာ မဟာသကၠရာဇ္ ေျခာက္ဆယ့္ခုနစ္ခု ၀ါဆိုလျပည့္ ႀကာသပေတးေန႕ ဥတၱရာသာဠ္

နကၡတ္ႏွင့္ လနတ္ယွဥ္စံေသာ သန္းေခါင္ယံ အခ်ိန္တြင္ ပဋိသေႏၶယူေတာ္မူသည္ ။

ဆက္ရန္.......

ညီသုတ(ျပည္)

27/4/2012

16း45

pyay.

Tags: ကိုယ္ပိုင္ဘေလာ့

No comments:

Post a Comment